Eindproduct!

Daar zijn we dan eindelijk! Het Eindproduct(met hoofdletter). Na lang werken, veel frustraties en veel overleg zijn we er dan. En ik ga er maar meteen mee bezig.

Besturing
Het belangrijkste onderdeel dat we erin zouden zetten. Dit was ons make or break feature. We hebben er hard aan gewerkt, en na 3 keer de code weg te kunnen gooien doet het naar behoren. In de menu's kun je nu d.m.v. de toonhoogte van je stem navigeren. Dit werkt soepel en voelt gaaf aan.

In het spel zelf kun je ook weer door je stem te gebruiken op dezelfde manier je schip besturen. Hierbij hoef je enkel en alleen maar op de lijn van de aliens te komen om deze neer te schieten. Het schieten zelf gebeurd volautomatisch.

Gameplay
De gameplay is heel erg anders dan die van Space Invaders, en hij is ook iets anders dan we zelf eerder bedacht hadden. De aliens komen van rechts op de maat van de muziek. Ze komen achter elkaar op een rustige snelheid zodat je genoeg tijd heb om alle aliens te kunnen neerknallen. Wat, zoals eerder verteld, automatisch gebeurd.


Muziek

Naast de besturing is een ander zeer belangrijk onderdeel dat we bedacht hebben de muziek. Omdat de besturing via je stem verloopt, is het het makkelijkst als je ergens mee mee kan neuriĆ«n. Het is ons gelukt om naast een leuk muziekje te componeren, ook nog eens ervoor te zorgen dat de aliens de melodie van de muziek volgen. 


Visuals
Als jullie de andere blogpost hebben gelezen dan weten jullie wel dat ik het nogal op heb met onze artist. De getekende sprites en achtergronden zien er goed uit en zijn geanimeerd. Veel meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen behalve dat je naar deze of deze pagina moet gaan om haar werk te kunnen bewonderen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten